Stichting Dock

Sneller relevante zoekresultaten in een dynamische omgeving

Stichting DOCK is een welzijnsorganisatie die maatschappelijke trends & ontwikkelingen wil verbinden met bewoners in de buurt. Stichting DOCK stelt zich ten doel bij te dragen aan een dynamische samenleving waarbinnen talenten en kansen van mensen worden benut, waar iedereen perspectieven heeft en bewoners elkaar ondersteunen.

Eén overzichtelijk portal voor gemeentes

Voorheen had de organisatie meerdere website voor diverse gemeentes die gebruik maken van de diensten. Een groot nadeel hiervan is het vele onderhoud dat nodig is om een actueel aanbod van de mogelijkheden te tonen. Hierdoor ontstond de behoefte aan één overzichtelijke portal waar meerdere gemeentes aan gekoppeld kunnen worden. Zodat hiermee een eenduidige uitstraling ontstaat van de stichting die gericht is op de verbinding tussen bewoners en aanbod van activiteiten.

De verbeterpunten

Meerdere websites onderhouden en actueel houden kost veel tijd. Zeker als er ook nog veel handmatig gebeurt. Het idee voor één portal zorgt voor meer focus en minder onderhoud. Op het moment van de aanvraag was er te weinig inzicht en kennis in de behoefte van gebruikers. Met als gevolg dat er informatie getoond werd die onvoldoende bijdroeg aan de zoektocht van de gebruiker. De nieuwe portal moet daarom herkenbaar zijn met een goede navigatie en gebruiksgemak.

De oplossing

Partner en UX Design Bureau Online Department heeft een voorstel gemaakt voor  een ontwerp waarmee gebruikers van de website zo optimaal mogelijk bediend worden. Samen met de communicatieafdeling van Stichting Dock hebben ze een aantal persona’s uitgewerkt. Hiervoor is gekeken naar de kenmerken van gebruikers die normaal gesproken via de website op zoek gaan naar hulp of zich aanmelden voor activiteiten. In het design is de huisstijlkleuren van Stichting Dock verwerkt en de pagina’s visueel geoptimaliseerd met meer beeldmateriaal en minder tekst. Voor deze opdrachtgever hebben we onderstaande werkwijze gehanteerd:

  1. Gebruikersonderzoek
  2. Design & UX vormgegeven
  3. Ontwikkeling platform

Het resultaat

Door het integreren van huisstijlkleuren van Stichting Dock ontstaat er meer sfeerbeleving op de website. De klantervaringen zorgen voor herkenning bij (nieuwe) gebruikers. Met de nieuwe website zijn er meerdere opties om snel en doelgericht je informatie te vinden. Denk hierbij aan een zoekfunctie, een uitgebreide filter en een duidelijke navigatiestructuur. We gebruiken een Umbraco database voor de teksten en beelden die het minst wijzigen. Stichting Dock kan zelfstandig de website onderhouden en beheren. De koppeling met het CRM-pakket zorgt voor een automatische koppeling met gegevens zoals activiteiten, aanmeldingen en locaties. Deze data verandert regelmatig en is onderhoudsgevoelig. Zodoende is de meest actuele informatie beschikbaar voor gebruikers.

‘Met Dutch Grit werken wij aan de vernieuwing van onze website. Wat bij ons erg aanspreekt is de fijne en open manier van communiceren met elkaar en de manier waarop Dutch Grit met ons meedenkt om passende oplossingen te realiseren. Daarmee toont Dutch Grit zich echt als een ICT partner en niet enkel als leverancier’. Erik-Jan Pruntel, Projectmanager ICT

MAAK KENNIS MET STEVEN

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Ik maak graag vrijblijvend kennis!

Op deze website gebruiken we tools om de website te verbeteren en je een goede, gepersonaliseerde ervaring te geven. Ga je daar mee akkoord?