Keuzehulp

 

Het assortiment van retailers wordt steeds uitgebreider en onoverzichtelijker. Voor consumenten wordt het daardoor steeds lastiger om snel en gemakkelijk de juiste keuze te maken.

 

 

Complexe keuzeprocessen vereenvoudigen

Zorg ervoor dat consumenten altijd met het juiste product naar huis gaan en stimuleer daarmee de verkoop van jouw producten. Een keuzehulp neemt de consument bij de hand, doorloopt de wensen en behoeften en biedt vervolgens een goed passend product.

Voordelen voor fabrikanten

Verhoog de verkoop van jouw producten op maat

Reduceer het aantal retouren

Creëer onderscheidend vermogen t.o.v. andere fabrikanten

Snel en eenvoudig het juiste product in huis

Help afnemers met de verkoop van jouw product(en)

De verschillen tussen producten zijn vaak enorm klein, terwijl er soms wel tientallen varianten zijn van één product. Dit maakt het keuzeproces voor een consument erg complex. Terwijl de consument snel en gemakkelijk het juiste product in huis wil halen. Een keuzehulp neemt de consument bij de hand door stapsgewijs de wensen en behoeften van de (potentiële) klant door te nemen. Dit resulteert uiteindelijk in een perfect passend product.

Voor (nieuwe) verkopers is het soms lastig om het juiste product aan te bevelen. Voorkom foutieve adviezen en ondersteun retailers met een keuzehulp. Integreer deze in de webshop en/of winkel en verhoog daarmee je eigen omzet en de omzet van jouw klanten. Groothandels worden behalve leverancier ook steeds vaker de concurrent van retailers door direct te leveren aan consumenten. In dit geval kan de groothandelaar onze keuzehulp ook direct inzetten voor consumenten.

 

 

Verfadvies GAMMA

 

 

 

 

 

Beheerplatform

Beheerplatform voor keuzehulp oplossingen

Zet de keuzehulp in bij meerdere klanten

Beheer alle keuzehulp oplossingen vanuit één platform. Laat één keuzehulp bouwen en zet deze bij zoveel mogelijk klanten in. Ondersteun de retailer en zorg dat de keuzehulp aansluit bij de huisstijl van de klant. Door een koppeling te maken met het backend systeem van de fabrikant wordt de benodigde (product)informatie doorgezet. Iedere retailer kiest de gewenste integratie. De ene retailer heeft de keuzehulp in-store geïntegreerd, met daaraan het kassasysteem gekoppeld, en de andere retailer heeft de tool in de webshop verwerkt, met daaraan de koppeling naar de winkelmand. Door de order van de retailer meteen als inkoopopdracht door te zetten naar de fabrikant, kan er snel worden geschakeld.

De consument kan de eindkeuze:

  • Mailen naar zijn e-mailadres
  • In een winkelmand plaatsen en afrekenen
  • In de winkel ophalen en afrekenen
  • Printen op een bon met daarop het EAN-nummer
  • Delen met vrienden en/of familie via social media

"Breng consumenten met indoor navigatie, via een app of website, naar het gewenste product en/of schap in jouw winkel."

 

Erik Slikkerveer, General Manager Movin

Keuzehulp in de fysieke winkel

Indoor navigeren naar het juiste product

Na het doorlopen van de keuzehulp weet de consument precies welk product hij moet hebben, alleen is nog niet bekend waar het product ligt. De locatie van het product kan worden getoond op een interactieve kaart (die draait op het scherm). De consument kan door middel van herkenningspunten of schap- en/of artikelnummers gemakkelijk het product vinden. Het product kan hierdoor meteen worden meegenomen.

Wil je dat de consument, via een app of website, exact naar het product en/of schap wordt gebracht? Dan kan je ervoor kiezen om een indoor oplossing te laten ontwikkelen met daarin de technologie van Movin verwerkt.

 

 

Wil je complexe keuzeprocessen vereenvoudigen? Vertel ons jouw wensen!

Wij respecteren je privacy en gaan vertrouwelijk om met je data. Wil je weten hoe we dat doen?
Lees er over in onze privacy statement.