Data integratie
Met de komst van e- en m-commerce is het uitwisselen van productinformatie essentieel geworden voor het succes van retailers en groothandels. Om dit te automatiseren, koppelen we systemen aan die van je afnemers.
Elke organisatie kan profiteren van de data integratie van/tussen: Product Informatie Management (PIM), Supply Chain Management, voorraadbeheer, financiële boekhouding en ordermanagement. We koppelen je systemen aan die van je afnemers om automatisch informatie te kunnen uitwisselen.
Ondersteun groothandels en retailers
Optimaliseer interne en externe processen
Voorkom foutieve productinformatie
Relevante productinformatie en samenstellingsmogelijkheden worden door de fabrikant in één centrale database opgeslagen. In deze database wordt de door de fabrikant gestandaardiseerde productinformatie opgeslagen. Doordat deze productinformatie centraal is opgeslagen, kunnen fabrikanten op een efficiënte manier productinformatie leveren aan de groothandelaar of retailer. Om vanuit de database op een snelle en gestructureerde manier productinformatie naar andere kanalen (website, webshop of online applicatie) door te zetten, wordt het Product Informatie (PIM) systeem ingezet. Hiermee kun je retailers en groothandels gemakkelijk voorzien van de benodigde productinformatie. Retailers en groothandels hebben altijd de beschikking tot up-to-date productinformatie, denk aan nieuwe producten, productaanpassingen of leverproblemen.
Ondersteun groothandels en retailers door informatie te leveren over de real-time voorraad. Verhoog de omloopsnelheid van producten en de efficiëntie van jouw productie door inzicht te hebben in Fast Moving Consumer Goods. Lever je ook maatwerkproducten? Laat dan jouw afnemers de voorraad van de benodigde onderdelen zien. Integreer data en optimaliseer de samenwerking tussen de fabrikant, groothandelaar en retailer.
De voorraad van een webshop is in de meeste gevallen de grootste investering. Webshops hebben daardoor steeds vaker geen of een minimale eigen voorraad. Voorraadbeheer is voor zulke webshops enorm belangrijk.
Voorkom uitverkochte producten, extreme voorraden en lange levertijden. Koppel je systeem aan die van je afnemers en zorg daarvoor dat orders snel binnen komen en verwerkt kunnen worden. Geef inzicht in de snelheid van de levering, de wijze waarop je uitlevert en houdt de consument op de hoogte van het productie- en leveringsproces.
Integreer data, koppel inkomsten direct aan de juiste posten en debiteuren en maak het mogelijk om automatisch facturen te verwerken en digitaal te versturen. Een factuur verwerken, koppelen aan de klant en versturen, is een proces dat zonder automatisering veel tijd en kosten met zich meebrengt. Zorg dat zowel jij als fabrikant, maar ook jouw afnemers gemakkelijk de boekhouding kunnen bijhouden.
Automatiseer en stroomlijn orderprocessen met een ordermanagement systeem. Zodra bovenstaande systemen op orde zijn, kunnen deze worden geïntegreerd in een ordermanagement systeem. Één centraal systeem om het gehele orderproces (voorraad, orderstatussen, retouren en verzendingen) te stroomlijnen. Offertes, facturatie en boekhouding komt hierin ook terug. De inzet en het koppelen van dit systeem kan veel voordelen opleveren voor zowel de fabrikant als de retailer en groothandel.
Wij realiseren koppelingen met veelgebruikte ERP-systemen zoals: SAP, Microsoft Dynamics, Unit4, Exact Globe, AccountView en AFAS. Maak je gebruik van een ander ERP-systeem? Het koppelen is in de meeste gevallen mogelijk, neem contact op voor meer informatie.
Wil je de retailer ondersteunen met het automatisch uitwisselen van informatie? We maken graag kennis met je!