Websites & Webshops

 

Als groothandelaar moet je het klanten zo gemakkelijk mogelijk maken. Zakelijke inkopen worden steeds vaker online gedaan. Zorg er daarom voor dat zij op elk moment een bestelling kunnen plaatsen en garanties en retouren gemakkelijk kunnen afhandelen.

 

 

B2B e-Commerce

Technologie biedt groothandelaren de mogelijkheid om nieuwe waardes toe te voegen aan de organisatie. Door retailers te ondersteunen, processen te optimaliseren en samen te werken, onderscheid je je van de concurrent en ben je klaar voor de toekomst.

Voordelen voor groothandels

Verhoog de verkopen met een B2B platform

Vereenvoudig logistieke processen voor retailers

Versterk de band met afnemers

B2B e-Commerce platform

Verhoog de omzet met een B2B platform

Retailers zetten steeds vaker in op een omnichannel strategie, waardoor zij zowel online als offline hun producten aanbieden. De gehele dag kunnen consumenten producten bij de retailer bestellen. Retailers verwachten daardoor dat zij altijd de mogelijkheid hebben om producten te bestellen bij de groothandel. Het is daardoor belangrijk dat je hierin meegaat en er dus 24 uur per dag de mogelijkheid is om producten te bestellen.

Zakelijke inkopen worden steeds vaker online gedaan. Met een B2B e-Commerce platform ben je 365 dagen per jaar geopend, zonder extra medewerkers in te zetten. Altijd en overal de mogelijkheid om producten op het gewenste moment te bestellen. Zoek producten op basis van een artikelnummer, toon de actuele voorraad, stem het assortiment af op de specifieke afnemer en laat klant specifieke prijzen met eventuele kortingen en staffels zien.

 

Tyres in Stock

Functionaliteiten

De mogelijkheden van een B2B platform

  • Multi-supplier import en export
  • Performance optimalisatie en automatisering (grote aantallen data)
  • Artikeldetailpagina’s
  • Artikeloverzicht en categorieën
  • Productconfiguratie en visualisatie
  • Integratie dataleveranciers
  • Content en indeling beheren
  • Cross-selling en up-selling
  • Multi-shop
  • Multi-currency
  • Multi-language
  • Navigatie en zoekfunctie
  • Responsive en adaptive design
  • Veilig en online betalen
  • Koppeling met Bol.com
  • Koppeling met Google Shopping

serviceportal

Service portaal

Vereenvoudig processen met een service portaal

Als intermediair tussen fabrikant en retailer, of fulfilment rechtstreeks naar de consument, zijn er meerdere processen waarvoor je verantwoordelijk bent. Om retailers zoveel mogelijk te ondersteunen en werkzaamheden uit handen te nemen, is het interessant om een (online) service portaal te laten ontwikkelen. Altijd (24 uur per dag) beschikbaar voor jouw afnemers, vereenvoudig logistieke- en administratieve processen en verbeter de relatie met de klant.

Functionaliteiten van een service portaal

Garanties

Garanties afhandelen

Het afhandelen van garantieproblemen is meestal een intensief traject voor consumenten. Ze worden vaak doorgestuurd naar de fabrikant van het product of krijgen geen garantie terwijl ze daar wel recht op hebben. Als groothandelaar moet je het voor retailers en uiteindelijk consumenten gemakkelijk maken om hun recht op garantie te halen. Voer het serienummer, modelnummer, type garantie en de einddatum van de garantie in een systeem en dien het verzoek in. 

Retouren

Het retouren van producten

Volgens het onderzoek door Comscore bekijkt maar liefst 67% van de consumenten het retourbeleid voordat zij afrekenen. Zorg ervoor dat het retourproces van producten, voor zowel retailers als consumenten, soepel verloopt en verhoog daarmee de tevredenheid van jouw afnemer en eindklant. Maak het mogelijk om automatisch retouren af te handelen en bespaar daarmee tijd en kosten. Met de retourportaal behoud je overzicht en weet je exact wat de status is van de retourzending.

Document

Efficiënte documentbehandeling

Als groothandel heb je te maken met veel verschillende afnemers. Documenten, zoals facturen en contracten,  komen jouw organisatie binnen en moeten worden behandeld. Geef afnemers inzicht in de afgesloten contracten, reeds betaalde en openstaande facturen. Groothandels voegen de facturen toe aan de portal en verzenden deze digitaal. Als groothandel bespaar je hiermee enorm veel tijd, papier en daarmee kosten. Daarnaast ondersteun je de afnemer door inzicht te geven in de facturering.

Track en Trace

Track & Trace

Maak koppelingen met transporteurs en laat jouw afnemers real-time zien waar de bestelling is en op welke dag (inclusief tijd) de bestelling wordt geleverd. Afnemers kunnen de bestelling volgen en zijn er daardoor zeker van dat de bestelling wordt verwerkt en verstuurd. Retailers kunnen rekening houden met de levering en indien nodig hun klanten hierover informeren.

Brochure Creator

Brochure Creator

Als groothandel is het belangrijk dat jouw afnemers zoveel mogelijk producten verkopen. Help afnemers daarom met het promoten van (jouw) producten. Doordat de lay-out van de brochure al vast staat en deze is gekoppeld aan het assortiment van de groothandel, kunnen afnemers op een laagdrempelige manier snel en eenvoudig promotiemateriaal ontwikkelen.

Ready-to-go NopCommerce webshop

Webshop tegen relatief lage investering

Ben je een kleine tot middelgrote groothandel en heb je een beperkt budget? Dan is onze best-practice oplossing NopCommerce As A Service (NAAS) dé perfecte oplossing voor jou. Het is een volledige kant-en-klare webshop met een vaste werkwijze en een vast design (template). Er is geen sprake van een maatwerk webshop, waardoor de bedrijfsvoering zich aan de standaard webshop moet aanpassen. De initiële kosten zijn hierdoor relatief laag. Doordat meerdere bedrijven gebruikmaken van de oplossing, worden fouten meestal snel ontdekt en opgelost.

Indien gewenst kan de webshop worden aangepast aan jouw wensen. Hiervoor wordt van tevoren een prijs afgesproken.
 

Koppelingen met de NAAS webshop

Als je kiest voor een NopCommerce webshop wordt basisinformatie van een product (de voorraad en prijs) doorgezet vanuit AccountView of Exact Globe (één administratie). De uitgebreide productbeschrijvingen, producteigenschappen, afbeeldingen en eventuele handleidingen worden handmatig in NopCommerce beheerd. Zodra er een product vanuit de webshop wordt besteld, komt deze automatisch bij AccountView of Exact Globe binnen. De order wordt vanuit daar afgehandeld.

 

 

 

 

 

 

Sport81

 

 

Wil je de retailer ondersteunen en daarmee processen optimaliseren? Neem contact met ons op!

Wij respecteren je privacy en gaan vertrouwelijk om met je data. Wil je weten hoe we dat doen?
Lees er over in onze privacy statement.