Retailers

Inspelen op de veranderingen waar de retail sector met een steeds hogere snelheid mee te maken heeft maakt innovatie tot een must.
Online verkoop groeit nog steeds, maar verschuift van web naar app.

 

Uitdagingen en kansen voor retailers

Clicks & Bricks / Online & Offline

Clicks & bricks, online & offline raken steeds meer met elkaar verweven, omdat de consument gewend is geraakt op een andere manier zijn aankopen te doen.

Klantreis, branding en conversie

Speel in op de veranderende klantreis. Bied de juiste tools en zorg ervoor dat je daarbij je middelen voorziet van de juiste branding, zodat de conversie bij jou en niet bij de concurrent valt.

Lever niet alleen een product!

Succesvolle retailers onderscheiden zich sterk door niet alleen een product te leveren. Ze spelen in op maatschappelijke thema’s. Leveren een oplossing voor een probleem en werken tevens aan de bewustwording van dit probleem.

e-Commerce

Nu online shoppen gemeen goed is, zetten retailers de volgende stap. Succesvolle organisaties zijn niet bang om drastische maatregelen te nemen en fundamenteel anders te (gaan) werken.

Informatie voorziening

Transparantie kan zowel voor als tegen je werken. Verzamel constant feedback om te sturen. Koppel daarnaast je IT aan leverancier en college retailers voor een groter bereik.

Eenvoud, beleving en gemak

Gemak dient de mens, in dit geval de consument. Niet alleen de aankoop, maar ook de beleving in het proces hiernaar toe en de afhandeling zijn belangrijke factoren waarop de consument bepaalt wie hij zijn bestelling gunt. 

Vindbaarheid

Word je niet gevonden, dan wordt er niet verkocht. Werk daarom constant aan je middelen en zet nieuwe focus, cross device campagnes in om het beste vindbaar te zijn.

E-Commerce

Mobiele webshops & Apps

M-commerce

Steeds vaker komt er in de oriëntatiefase of zelfs bij het plaatsen van een bestelling geen website meer kijken. Vanaf de bank, in de trein of op het strand bestellen steeds meer consumenten gewoon via apps.

Service apps

Apps zijn een geschikt medium om (extra) service te verlenen en klanten te binden. Zet een app in voor rechtstreekse communicatie, voordelen of om klanten (letterlijk) naar je winkel(s) te navigeren met indoor technologie.

retail navigatie apps

Producten personaliseren met visualisatie

Visualisatie

Een van de belangrijkste redenen voor consumenten om naar de fysieke winkel te gaan, is het daadwerkelijk kunnen zien van het product en het verkrijgen van persoonlijk advies. Om hierop in te spelen, ontwikkelen we steeds vaker een productconfigurator, keuzehulp of inspiratietool en integreren we deze in de webshop van onze relaties. Bezoekers worden hierdoor ondersteund bij het maken van een keuze en kunnen hierdoor producten levensecht zien.

Inspiratietool en keuzehulp

Als retailer heb je een beperkt aantal winkelmeters om je complete assortiment te presenteren. Het assortiment en de combinaties zijn vaak eindeloos, waardoor het voor de consument lastig is om het gehele assortiment te bekijken en de juist keuze te maken. Consumenten moeten daarom worden geïnspireerd en geadviseerd.

Inspiratietool & keuzehulp

Wees de constant bewegende retailsector de baas en innoveer in e-commerce. Wij helpen je met het technische fundament, zodat jouw organisatie in staat is om te groeien.

 

Steven Somer

 

Net als de koffie,
staat Steven voor je klaar

steven@dutchgrit.nl | +31(0)78 68 11501

 

Wij respecteren je privacy en gaan vertrouwelijk om met je data. Wil je weten hoe we dat doen?
Lees er over in onze privacy statement.