Data integratie

Koppel interne én externe systemen om klanten optimaal te kunnen bedienen. Verbind datastromen van groothandels en fabrikanten aan je eigen systeem voor real-time informatie over producten, voorraad, logistiek en administratie.

Datastromen van leveranciers en fabrikanten verbinden

Door als retailer databronnen van leveranciers en/of fabrikanten te koppelen aan je eigen systemen kunnen processen volledig worden geautomatiseerd. Reduceer hiermee tijd, kosten en realiseer een snelle levertijd.

Feiten en cijfers

Zet direct orders door en versnel daarmee de levertijd

Toon de real-time voorraad en pas levertijden daarop aan

Vereenvoudig het bestel- en betaalproces

B2C e-Commerce Business Model

Koppelingen tussen systemen en kanalen

De kracht van ons B2C e-Commerce Business Model is dat alle systemen en kanalen aan elkaar zijn gekoppeld. De consument bestelt een product via de maatwerk of NAAS webshop, website of app en wordt direct als order doorgezet naar de groothandel of fabrikant. Alle systemen en kanalen werken met elkaar samen, waardoor processen volledig worden geautomatiseerd.

Als retailer heb je al gauw honderden of zelfs duizenden producten in het assortiment. Zodra je al deze producten in eigen voorraad wil hebben, moet je flink investeren in zowel producten als opslagruimte. Als ondernemer wil je in het begin geen (grote) risico’s nemen en wil je zeker geen overtollige voorraad hebben. In zo’n situatie moet je als retailer direct orders door kunnen zetten naar een groothandel of fabrikant. Zodat het product alsnog snel kan worden geleverd. Dit geldt uiteraard ook voor de verkoop van jouw producten via derden partijen, zoals bijvoorbeeld: Bol.com of Google Shopping.

 

 

 

 e-Commerce Business Model

Doordat we koppelingen op ons eigen WebCore Framework maken, realiseren we vergeleken met maatwerkkoppelingen een kostenreductie van 35%.

 

Steven Somer, General Manager Dutch Grit 

Product Informatie Management (PIM)

Automatisch uitwisselen van productinformatie

Maak een koppeling met het Product Informatie Management (PIM) systeem van de fabrikant of groothandel om automatisch productinformatie uit te wisselen. Als retailer heb je hierdoor altijd inzicht in up-to-date productinformatie, denk aan nieuwe producten, productaanpassingen, maar ook leverproblemen of samenstellingsmogelijkheden. 

 

 Productinformatie

 

 

 
Voorraadbeheer

Voorraadbeheer

Real-time inzicht in voorraad en levertijden

Koppel jouw systemen met die van de groothandel, fabrikant of maak gebruik van je eigen voorraadbeheersysteem. Toon de real-time voorraad van het assortiment en pas de levertijden van jouw producten hierop aan. De consument heeft hierdoor een realistisch beeld van de leverdatum. Stel geen klanten teleur door wel de mogelijkheid te bieden om producten te bestellen en achteraf het gewenste product niet op voorraad te hebben.

Wij realiseren koppelingen met veelgebruikte ERP-systemen zoals: SAP, Unit4, AccountView en Microsoft Dynamics.

Bestel- en betaalgemak

Koppelingen met Payment Service Providers

De retailmarkt is een enorm transparante markt, iedereen kan de prijs van een product zien en met andere aanbieders vergelijken. Levertijden worden steeds korter. In de meeste gevallen: ‘vandaag besteld, morgen in huis’, maar ook steeds vaker ‘vandaag besteld, vandaag in huis’. Zorg dat de consument voor jouw product(en) kiest door het bestel- en betaalproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Consumenten kunnen snel producten bestellen met een enkele checkout-pagina, guest checkout of door het maken van koppelingen met Payment Service Providers zoals: iDeal, CreditCard, PayPal etcetera.

 

 

 

 Betalen

 

 

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van data integratie? Neem gerust contact met ons op!

Wij respecteren je privacy en gaan vertrouwelijk om met je data. Wil je weten hoe we dat doen?
Lees er over in onze privacy statement.