Het inspelen op actuele trends en ontwikkelingen werpt zijn vruchten af:

Team Marketing over de AVG. 

Succes met marketing

Als organisatie is het belangrijk dat je continu inspeelt op actualiteiten vanuit je branche en de constant veranderende markt in de gaten houd. Om je klanten te blijven boeien en binden is het van belang om als organisatie constant in beweging te zijn, en daar op in te haken met je marketingcommunicatie. Dit biedt de mogelijkheid om tegen een relatief laag budget een hoog rendement te realiseren. We vertellen hoe wij hebben ingespeeld op de AVG om onze klanten verder te helpen.

Marketingcampagne AVG/GDPR in het kort

Event: GDPR ontbijt seminar

Je wordt er mee om je oren geslagen op dit moment: GDPR/AVG. Daarom hadden wij een team aan specialisten samengesteld om onze klanten hier doorheen te coachen, onder het genot van een heerlijk ontbijt! 

Het resultaat: +/- 90 Aanmeldingen, verhoogde klantenbinding- en tevredenheid.

Download: Informatiepakket GDPR

Voor iedereen die niet bij het GDPR ontbijtseminar kon zijn, maar wel informatie erover wil hebben of teruglezen hebben we een gratis informatiepakket samengesteld. Hierin staan onder andere de speerpunten van GDPR, GDPR en je IT-omgeving, prakische IT-tips, de impact van GDPR op je website, bewustwording van medewerkers en een tien stappenplan beschreven. 

Het resultaat: +/- 40 Nieuwe leads en verhoogde klanttevredenheid.

Landingspagina: GDPR

Om onze klanten te voorzien van informatie over de nieuwe regelgeving hebben we hiervoor een landingspagina aangemaakt. Hier staat onder andere de download voor het GDPR informatiepakket, een call-to-action (maken van een afspraak) en uitgebreide(re) informatie over de verandering in de privacywetgeving.

Het resultaat: Verhoogd bezoekersaantal website, SEO.

Landingspagina:

Bewustwording van medewerkers

Om onze klanten te voorzien van informatie over GDPR voor hun medewerkers hebben we hiervoor een landingspagina aangemaakt. Hier staat onder andere informatie over de human firewall en de mogelijkheid tot het maken van een afspraak (call-to-action) om meer bewustwording te creeëren onder medewerkers over veiligheid en de GDPR.

Het resultaat: Verhoogd bezoekersaantal website, SEO.

Relatiegeschenk: Paaseieren

Als relatiegeschenk met Pasen deelden wij 50 (h)eerlijke doosjes  GDPR paaseieren van Tony Chocoloney uit aan onze klanten. Deze doosjes hadden we voorzien van een Lucrasoft wikkel met passende tekst en de call-to-action contact op te nemen als men meer informatie wilde over GDPR.

Het resultaat: Verhoogde klanttevredenheid, zichtbaarheid organisatie bij de klant, verhoogde bewustwording GDPR.

Social media & Google Adwords: GDPR

Middels google Adwords hebben we onze GDPR landingspagina's geboost op diverse zoekwoorden. Daarnaast hebben we onze landingspagina's, de downloadlink van het informatiepakket en ons relatiegeschenk gedeeld op onze LinkedIn kanalen.

Het resultaat: Verhoogde zichtbaarheid organisatie, meer online verkeer naar website en op de LinkedIn pagina's.

 

Het rendement

Door in te spelen op de actualiteit en een pro-actieve houding aan te nemen richting bestaande en potentiële klanten, hebben we onze organisatie op een goede manier in de kijker gezet. GDPR is een hot topic, waar veel van onze klanten veranderingen voor (moeten) doorvoeren. De focus in deze marketingcampagne ligt echter niet op verkoop van GDPR activiteiten, maar op het delen van kennis, onze klanten helpen en het onderhouden van een langdurige relatie met de klanten. Hierdoor creëren we een verbetering van de klantrelatie en klanttevredenheid, bieden we een mogelijkheid om relaties op te bouwen met potentiële klanten en een positieve merkbeleving. Dit is ook een stukje brandmanagement en reputatiemanagement, wat op de langere termijn waardevoller is dan snelle verkoop.

Weten wat marketing voor jouw onderneming kan doen? Lees snel verder.




 

Weten hoe wij marketingcommunicatie voor jouw organisatie kunnen inzetten? Laten we samen naar de mogelijkheden kijken!