Prachtige visualisatietool voor Karwei

De concurrentie tussen bouwmarkten neemt steeds meer toe. In Nederland is zelfs sprake van een overcapaciteit in het aantal winkels. Daarom is het voor bouwmarkten uiterst belangrijk zich te onderscheiden. Consumenten hebben steeds meer behoefte aan advies, gemak, service en beleving. De Karwei in Uden koos er daarom voor zich te specialiseren in woningdecoratie en de beleving rondom producten te verbeteren door slim gebruik te maken van verschillende innovaties. Retailers hebben een beperkt aantal winkelmeters om hun assortiment te presenteren. Wij hebben daarom in samenwerking met onze partner Picario een visualisatietool voor Karwei ontwikkeld waarmee consumenten vloeren, behang en verf levensecht kunnen weergeven in een ruimte.

 

Voordelen voor de retailer

Optimaal benutten van de hoeveelheid winkelmeters

Retouren verminderen doordat het product levensecht zichtbaar is

Stimuleren van de verkoop

Het resultaat

De ontwikkelde inspiratietool maakt een link tussen offline (instore) en online (Karwei-app), tussen productcategorieën en collecties, en biedt een prachtige gebruikerservaring. De consument kan in de winkel inspiratie opdoen en de benodigde producten meteen meenemen (indien op voorraad) of deze via de Karwei-app bestellen. Een groot voordeel hiervan is dat consumenten zonder hulp van Karwei-medewerkers aan de slag kunnen met de producten van Karwei, om zo hun favoriete look en feel te creëren. Doordat de gewenste producten worden getoond in een kamer die lijkt op de eigen kamer, kan de bezoeker gemakkelijker een keuze maken en wordt twijfel na de aankoop gereduceerd. De Karwei-app sluit naadloos aan op de inspiratietool. De gebruiker visualiseert een product met de inspiratietool, scant de QR-code van het product en kan het product meteen bestellen in de Karwei-app, of indien voorradig gelijk meenemen.  

 

Inspiratietool Karwei

“Klanten kunnen nu real-time zien wat het effect is van een bepaalde combinatie vloer, behang en raamdecoratie. Zo krijgen ze echt een goed beeld bij wat misschien hun nieuwe woonkamer wordt.”

 

Thijs Schouten, Manager e-Commerce bij Karwei

Voordelen voor de consument

Meerdere artikelen in één ruimte zichtbaar

Hij kan zelfstandig aan de slag

Hij kan eenvoudig en snel keuzes maken en bestellen

Eenvoudige en inspirerende oplossing

Om bezoekers de mogelijkheid te bieden om producten van Karwei levensecht te zien in een ruimte die lijkt op hun eigen (woon)omgeving, hebben wij in de winkel grote touchscreens (met daarop de door ons ontwikkelde inspiratietool) in enkele tafels en hier en daar aan de wanden geplaatst. Doordat het grote opvallende schermen zijn, is de inspiratietool voor bezoekers erg toegankelijk. De inspiratietool maakt gebruik van 3D-stijlkamers en is erg gebruiksvriendelijk, zodat iedere bezoeker ermee aan de slag kan. Het belangrijkste doel van deze toepassing: het inspireren van bezoekers en hen helpen bij het maken van de juiste keuze.

Twijfel bij de consument wegnemen

De collectie van Karwei is enorm en het aantal mogelijke combinaties eindeloos. Daardoor is het al lastig voor de consument om het volledige assortiment te bekijken en nog lastiger is het om te beoordelen of het desbetreffende product past in de eigen kamer. De keuze van een vloer, kleur verf of behang heeft grote invloed op andere elementen, zoals vloerkleden of raamdecoratie. Om een weloverwegen keuze te kunnen maken, moet de aspirant-koper de gewenste producten eigenlijk kunnen zien in een ruimte die lijkt op de zijne. Met de visualisatietool voor Karwei is dat mogelijk, waardoor twijfel na de aankoop wordt weggenomen.

 

 

 

Steven Somer

 

Net als de koffie,
staat Steven voor je klaar

 

 

 

Bel mij terug

Wij respecteren je privacy en gaan vertrouwelijk om met je data. Wil je weten hoe we dat doen?
Lees er over in onze privacy statement.