Blog

 

Welkom Chris!

We verwelkomen onze nieuwe ambachtsman Chris! In deze blog stelt hij zich aan je voor.
Gerjan van der Giessen
Gerjan van der Giessen 17 augustus 2018

BLOG: Hoe kies je de juiste oplossing?

Zowel standaard- als maatwerkoplossingen brengen voor- en nadelen met zich mee. Het is lastig om inzicht te krijgen in welke oplossing het meest geschikt is voor jouw organisatie. Om je te helpen met het maken van de juiste keuze hebben we een aantal vragen geformuleerd.
Michel van Overbeek
Michel van Overbeek 13 augustus 2018

CASUS: Geen zicht op bedrijfkritische data

Hou de controle over je bedrijfkritische data, laat deze niet door je organisatie zwerven op lokale computers, in databases of USB sticks.
Steven Somer
Steven Somer 3 augustus 2018

BLOG: Het verschil tussen maatwerk- en standaardoplossingen

De vraag om bij te blijven, leidt steeds vaker naar onderscheidende oplossingen. Het is daardoor belangrijk om te bepalen wat voor soort oplossing je wilt implementeren: een maatwerk- of een standaardoplossing.
Michel van Overbeek
Michel van Overbeek 23 juli 2018

Grit = Passie + Doorzettingsvermogen

‘Je zit te ver naar links!’ Een blog over vallen, groeien en hoe passie gecombineerd met doorzettingsvermogen jouw organisatie verder gaat helpen.
Steven Somer
Steven Somer 3 mei 2018

Uitdagingen en kansen

Kansen, bedreigingen, groeipotentieel en concurrentie zijn binnen de retail allemaal in hoge mate aanwezig. In deze blog gaan wij in op 3 factoren die elke retailer op zijn netvlies zou moeten hebben om in te spelen op de continue verandering in de sector.
Gerjan van der Giessen
Gerjan van der Giessen 17 april 2018

BLOG: SSL certificaten herzien

Wij willen je graag op de hoogte brengen van de ontwikkelingen rondom SSL certificaten voor je website. Eerder schreef ik al over het belang hiervan in het kort: versleuteling van data tussen de server waar je website draait en de eindgebruiker is van belang in tijden van toenemende cybercriminaliteit, Google waardeert websites met SSL hoger, dus ook SEO technisch van belang.

Interview: Projectaanpak Tyres in Stock

De techniek om websites op te vragen, het HTTP-protocol, is echter tot nu toe niet drastisch mee veranderd. De in 1999 verschenen update (HTTP/1.1) is nog steeds de meest gebruikte, maar voldoet al lang niet meer aan de wensen van nu.
Steven Somer
Steven Somer 24 januari 2018

HTTP/2: de nieuwe standaard voor websites

De techniek om websites op te vragen, het HTTP-protocol, is echter tot nu toe niet drastisch mee veranderd. De in 1999 verschenen update (HTTP/1.1) is nog steeds de meest gebruikte, maar voldoet al lang niet meer aan de wensen van nu.

Marketing Automation in de business-to-businessmarkt

De business-to-businessmarkt is sterk aan het veranderen. Personalisatie speelt hierbij een steeds grotere rol. Om personalisatie aan te kunnen bieden aan je klanten, verdiepen steeds meer bedrijven zich in Marketing Automation.

Enorme toename online uitgaven: meer kansen voor retailers

Het aantal online bestedingen blijft sterk toenemen. In 2016 hebben Nederlandse consumenten maar liefst 20,16 miljard euro uitgegeven aan online producten en/of diensten. Welke kansen zijn er voor retailers?
Michel van Overbeek
Michel van Overbeek 3 juli 2017

RFID: Als retailer het gat tussen online en offline verkleinen

Het is voor retailers van groot belang de “gap” tussen online en offline te verkleinen door hun winkelconcept te vernieuwen en de customer experience te verbeteren. De oplossing: RFID.
Michel van Overbeek
Michel van Overbeek 22 mei 2017

Ons partnerschap met Picario

Jaren geleden zijn wij gaan samenwerken met Picario. Net als Dutch Grit is Picario ook onderdeel van de Lucrasoft ICT Groep. Wij bouwen elke visualisatieoplossing op basis van de visualisatiemotor van Picario.
Steven Somer
Steven Somer 28 maart 2017

BLOG: Thinking like a computer

Unlike what we usually blog about, this series is dedicated to getting inside the minds of our developers. What kind of problems do we face on a daily basis and, more importantly, how do we deal with them?
Floris Robbemont
Floris Robbemont 14 maart 2017

Omzet uit mobiel kan nog flink groeien

Met de stijging van het consumentenvertrouwen in Nederland, stijgt ook het aantal bestedingen dat online wordt gedaan aanzienlijk. In het derde kwartaal van dit jaar is een groei te zien van maar liefst 28% ten opzichte van vorig jaar.
Michel van Overbeek
Michel van Overbeek 6 maart 2017

BLOG: Klanten helpen de juiste keuzes te maken

Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in de objectiviteit van de verkoper en dat is een zorgwekkende ontwikkeling, maar vormt ook een uitdaging. Retailers moeten dit vertrouwen zien te herstellen en meerwaarde creëren ten opzichte van het internet, bijvoorbeeld door de inzet van keuzehulpen.
Michel van Overbeek
Michel van Overbeek 6 maart 2017

BLOG: Versterkt je webshop je winkel? Of je winkel je webshop?

Wat draagt bij aan je omzet: je webshop of je winkel? Of wellicht allebei? Het is een feit dat consumenten aankopen anders benaderen dan voorheen. Informatie wordt verzameld in de winkel, op (prijs) vergelijkingssites en door middel van online reviews.
Michel van Overbeek
Michel van Overbeek 6 maart 2017

BLOG: Onveilige websites in Google Chrome

Google Chrome geeft sinds kort waarschuwingen bij onveilige websites. Waarom doen ze dit en hoe kan je dit voorkomen?

BLOG: Online uitdagingen tijdens de decembermaand

Nederlandse consumenten doen steeds meer aankopen online. Waar in 2015 nog 17% van de bestedingen online werd gedaan, was dat in de eerste helft van dit jaar al 21%. Niet alleen onder jongeren is het online kopen van producten populair. Ook ouderen gaan steeds meer de voordelen zien van het online winkelen.
Michel van Overbeek
Michel van Overbeek 7 december 2016

BLOG: Beter resultaat door luie ontwikkelaars

“Een goede ontwikkelaar is een luie ontwikkelaar”. Binnen de ontwikkelsferen is dit een veel gehoorde uitspraak. Betekent dit dat deze ontwikkelaars minder werk verzetten? Integendeel!
Floris Robbemont
Floris Robbemont 24 november 2016

Sibrens webtips: gevonden worden in 2016!

Het eind van het jaar betekent… lijstjes maken! Wij kijken graag vooruit en daarom in deze blog een lijstje met wat, in onze ogen, de belangrijkste zaken zijn om in het oog te houden voor de vindbaarheid van uw website/webshop in 2016.

Sibrens webtips: gevonden worden op internet

Heeft u een prachtige (nieuwe) website gelanceerd, of de virtuele deuren van uw online shop geopend, dan moeten deze natuurlijk ook druk bezocht worden! Vindbaarheid op het internet, in vaktermen Search Engine Optimization (SEO), is een veel besproken onderwerp en nieuws, blogs en artikelen met tips, tricks, do’s dont’s zijn er legio.